Erfahrungen mit Daniel Garofoli
Bewertungen (41)
Daniel Garofoli, Managd, DG Homes, Germa...
Daniel Garofoli, Managd, DG Homes, German Immobilienmakler Dubai
My girlfriend signed a tenancy contract for a flat managed by Managd, and the experience has been a disaster from the beginning.
Before moving in, their team confirmed several times in writing that the AC ducts had been professionally cleaned. After moving in, we discovered heavy dust and mold contamination inside the AC. She became seriously unwell, and we had to arrange inspections, cleaning and remediation ourselves just to make the flat livable. We are now left with significant costs that have not been reimbursed.
We also discovered major moisture readings inside several walls. This was reported, but there has been no proper response or action.
There is also an ongoing cockroach issue in the building, with multiple complaints, yet from what we have seen, the problem remains unresolved.
The communication has been shocking. Before payment everything appeared professional. Afterwards, getting meaningful responses or action became extremely difficult.
The apartment was not even available on the agreed move in date, delaying the move and creating additional costs.
Dates in the tenancy documents were later changed without us signing an amended version. When questioned, we were told it was done to make things “quick and easy.” We found this extremely concerning.
Maintenance issues reported before moving in were also not properly addressed. During the first week, a bathroom fixture failed and the apartment flooded. Again, no meaningful acknowledgement or compensation.
The contract also contains a renewal fee and several terms that we are now seeking clarification on through the appropriate Dubai authorities.
We will be escalating the matter to RDC and seeking to terminate the tenancy.
Daniel presents a very professional image online, but our experience with the actual property management has been completely different.
German media has also started reporting critically on him.
Very disappointing experience. Never again.
Leider sehr enttäuschend. Die Maklerin hat die Provision erhalten, aber die Betreuung war danach kaum vorhanden. Wir hatten bewusst eine deutschsprachige Maklerin gewählt, im Vertrauen auf bessere Unterstützung. Leider war das Gegenteil der Fall. Wichtige Infos zu Abläufen, Unterlagen oder Visa-Themen blieben aus, stattdessen wurden Aufgaben an uns oder Dritte abgegeben. Eine andere Maklerin vor Ort, die an unseren Käufen nichts verdient hat, hilft uns jetzt unentgeltlich weiter. Dieser direkte Vergleich zeigt leider deutlich, wie wenig Service und Verantwortung wir nach Abschluss trotz hoher Provision erhalten haben.
I renewed my tenancy through DG Homes in May 2026, which I obviously paid for. Before attending their office, I asked to review the contract in advance, to which they said it wasn't necessary. When I attended, amendment's were required and the contract had to be redone more than once, which resulted in me spending approximately two hours in the office.
Prior to renewing, I was informed in writing by the DG Homes tenant coordinator that the landlord had agreed that I could terminate the tenancy this year with one month's notice without a penalty. This was important to my decision to renew.
I am now looking to exercise that agreement. The landlord is no longer working with DG Homes, and there currently appears to be a disagreement regarding what was agreed. I have asked DG Homes to provide confirmation of the agreement with the landlord which was communicated to me, but at the time of writing they are unable to help as they no longer work with the landlord.
Based on my personal experience, communication since raising the issue has been disappointing and the situation remains unresolved.
Dear Ellie,
Thank you for your feedback.
To clarify the situation, our Property Management team had already informed the landlord about the agreed waiver of the two-month early termination penalty. The owner’s representative has since confirmed that you will be able to terminate the tenancy without this penalty, in line with what was previously communicated to you.
While the property is no longer managed through DG Homes, we have continued to follow up on the matter and have obtained the relevant confirmation.
We are therefore pleased that the key point regarding your early termination has now been clarified and can be handled accordingly.
Been without a microwave for over 3 months now. Pretty poor when renting. Jill our property manager is uncontactable. Hamza did reply but still no action.
General consensus from others is communication is very poor
Dear Joshua,
We are sorry to hear that you were dissatisfied with the communication regarding this issue.
You were informed that the delay was caused by the appointed supplier, Jashanmal, who was unable to complete the repair due to unavailable spare parts and delays affecting their shipment.
As a temporary solution, we purchased and provided you with a replacement microwave, while the original built-in microwave remains pending repair by the supplier.
We understand that the process took longer than expected and regret any inconvenience this caused. We are continuing to follow up with the supplier until the matter is fully resolved.
Wir arbeiten mittlerweile schon eine ganze Weile mit DG Homes zusammen und sind wirklich stolz darauf, dass sie ihre Reisen bei uns buchen. Die Zusammenarbeit ist von Anfang an sehr vertrauensvoll, professionell und gleichzeitig angenehm unkompliziert.
Besonders hervorheben möchte ich meine Ansprechpartnerin Isabel, mit der die Abstimmung immer super schnell und lösungsorientiert läuft. Gerade in unserem Bereich ist diese Verlässlichkeit enorm wichtig und macht für uns einen großen Unterschied.
Die Zusammenarbeit macht nicht nur fachlich, sondern auch menschlich einfach Spaß – wir freuen uns auf viele weitere gemeinsame Reisen und Projekte!
Vielen Dank für die tolle Bewertung und die starke Zusammenarbeit im letzten Jahr!
Es freut uns sehr zu hören, dass ihr die Kooperation als vertrauensvoll, professionell und gleichzeitig unkompliziert erlebt. Genau das ist unser Anspruch in der Zusammenarbeit – umso besser, wenn das bei euch genauso ankommt.
Ein besonderes Dankeschön auch für die Worte zu Isabel – das geben wir sehr gerne weiter. Schnelle, lösungsorientierte Abstimmungen sind uns extrem wichtig, gerade in eurem Bereich.
Wir schätzen die Zusammenarbeit mit euch ebenfalls sehr – sowohl fachlich als auch menschlich – und freuen uns auf viele weitere gemeinsame Reisen und Projekte!
DG Homes ist in Dubai für mich ganz klar die absolute Nummer 1, wenn es um stabile, wertsteigernde und vor allem sorgenfreie Immobilieninvestments geht.
Kaum jemand bringt so viel Markterfahrung und Expertise mit, wenn es darum geht, sein Geld in Dubai sinnvoll und nachhaltig in Immobilien zu investieren. Das Team arbeitet extrem service- und kundenorientiert, mit großem Einsatz und echter Leidenschaft für das, was sie tun.
Klare Empfehlung für alle, die in Dubai in Immobilien investieren möchten!
Lieber Norman,
vielen Dank für diese ausführliche und starke Bewertung!
Es freut uns wirklich sehr zu hören, dass du unsere Arbeit, unsere Erfahrung und vor allem unseren Anspruch an sorgenfreie und nachhaltige Investments so wahrnimmst. Genau das ist unser Ziel bei DG Homes – unseren Kunden nicht nur Immobilien zu vermitteln, sondern ihnen echte, langfristige Werte und Sicherheit zu bieten.
Ein großes Dankeschön auch für dein Vertrauen und deine Empfehlung. Das motiviert unser gesamtes Team, jeden Tag weiterhin mit voller Leidenschaft und höchstem Servicelevel zu arbeiten.
Wir freuen uns darauf, dich auch in Zukunft bei deinen Investments zu begleiten!
Einmal und nie wieder komplett ins Unglück gestürzt
Interessante Bewertung – vor allem unter dem Namen „Public Enemy“. Leider können wir weder die geschilderte Erfahrung noch die Person dahinter bei uns zuordnen.
Wir nehmen Feedback ernst, aber pauschale Aussagen ohne jeden Kontext sind wenig hilfreich – für uns genauso wie für andere Leser.
Falls tatsächlich ein konkreter Vorfall dahintersteckt, freuen wir uns über eine direkte Kontaktaufnahme, um das klären zu können.
Sehr kompetentes und seriöses Unternehmen. Vom ersten Kontakt an bis zum Wohnungskauf hat alles super funktioniert, nochmals vielen Dank an Emre Aktürk und das gesamte Team für die Unterstützung. Wir empfehlen Euch sehr gerne weiter
Liebe Tanja,
vielen herzlichen Dank für deine tollen Worte und dein Vertrauen in uns! Es freut uns sehr, dass vom ersten Kontakt bis zum Wohnungskauf alles so reibungslos für dich verlaufen ist.
Das Lob geben wir natürlich gerne an Emre Aktürk und das gesamte Team weiter 😊
Wir wünschen dir alles Gute in deinem neuen Zuhause und bedanken uns für deine Weiterempfehlung!
Vielen Dank für dein Feedback. Anhand des hier verwendeten Google-Account-Namens können wir leider nicht nachvollziehen, um welchen Kunden bzw. Vorgang es sich konkret handelt.
Melde dich gerne direkt bei uns, damit wir den Fall intern zuordnen, nachvollziehen und gemeinsam klären können, was hier passiert ist und wie wir dich unterstützen können.
Uns ist wichtig, solche Rückmeldungen ernst zu nehmen und eine konkrete Lösung zu finden.